Lisätietoa tunneista

LISÄTIETOJA TUNNEISTA SIVUN PÄIVITYS ON KESKEN...

AAMULATINO
Herätellään keho ja mieli uuteen päivään ihanien lattarirytmien parissa. Tunti koostuu helpohkoista tanssiaskelista ja ylhäällä seisten tehtävistä tehokkaista lihaskuntoliikkeista. Ravistellaan hartioista jumit liikkeelle ja avataan kroppaa tanssin avulla. Tunti päätetään palauttaviin venytyksiin, jolloin olet energisenä valmis vastaanottamaan päivän haasteet.

AIKUISTEN TELINEVOIMISTELU (jatkoryhmä) niille joitka ovat aikaisemmin käyneet seuran aikuisten telinevoimistelussa
Tunti koostuu kehonhallintaa sekä voimaa kehittävistä liikkeistä. Akrobatia on kokonaisvaltaista harjoittelua koko keholle. Tunnilla saa lisää rohkeutta, voimaa ja uusia kokemuksia sekä oppii tuntemaan omaa kehonliikettään paremmin. Jokaisella tunnilla tehdään lämmittely eri muodoissa, lihaskuntoharjoitus sekä opetellaan erilaisia akrobaattisia liikkeitä, kuten käsilläseisonta. Jokainen oman tasonsa mukaan. Tähän ryhmään täytyy ilmoittautua sähköisesti ilmoittautumisohjelman kautta. Ryhmäkohtainen maksu on 95 € +seuran vuosittainen jäsenmaksu 10€ (ei ikä, opiskelija- tai työttömyysalennusta).

ASAHI  
Suomalaisten asiantuntijoiden kehittelemä terveysliikuntamuoto, jossa yhdistyvät sekä itämaisen että länsimaisen terveysliikunnan parhaat perinteet. Asahi on fysioterapian kaltainen liikuntamuoto, jossa on myös liikunnallisia elementtejä. Liikkeet on suunniteltu niin selkeiksi ja yksinkertaisiksi, että lähes jokainen pystyy niitä toteuttamaan jo ensimmäisillä harjoituskerralla. Liikkeet tehdään rauhallisen hengityksen tahdissa. Koko keho on mukana yksittäisessä liikkeessä - kehon liikunta koordinoituu harmoniseksi. Niska-hartiaseutua lähinnä rentoutetaan. Selkä kuntoutuu ja jalat vahvistuvat. Tasapainoa ja asentoergonomiaa harjoitetaan. Mieli on mukana harjoituksessa, esim. mielikuvien avulla. Erikoisvarusteita ei tarvita.

FASCIAMETHOD
FasciaMethod harjoitteissa tavoitteena on nivelten luonnollisten liikeratojen säilyttäminen sekä koko kehon rentouttaminen ja nesteytys. Suomalaisten fysioterapeuttien kehittämässä menetelmässä paneudutaan kokonaisvaltaiseen kehonhuoltoon, mikä on erittäin tärkeää sekä paljon urheileville että myös ikääntyneille.

Rento ja hyvin nesteytynyt keho on tuki- ja liikuntaelimistön hyvinvoinnin perusta. Liikkuvuuden heikentyminen johtuu usein faskian kuivumisesta, mikä vaikuttaa koko kehoon lihasten ja lihaskalvon kireytenä. FasciaMethodissa tehtävät dynaamiset pumppaavat liikkeet helpottavat lihasjännitystä ja auttavat nesteen imeytymistä kudoksiin. Koko keholle huoltoa sekä tunnin lopussa rentoutus.

 

FLOWTONIC
Rauhallisesti tehdyt liukuvat liikkeet vahvistavat ja pidentävät lihaksia ohjaajalta lainattavien FlowTonic-tyynyjen avulla. Jalat ja pakarat vahvistuvat, käsivarret kiinteytyvät, vatsa ja selkä vahvistuvat. Samalla selkäranka ja olka-, lantio- ja polvinivelet lujittuvat ja mobilisoituvat. Päätetään viikko pe Pop Up tunnilla klo 16-17 rauhalliseen tahtiin kehoahuoltaen.

GOLD
Helppo tanssillinen tunti, jossa yhdistellään tanssin eri tyylilajeja rennolla otteella. Sopii kaikenkuntoisille- ja taitoisille liikkujille.

HIIT (= high intense interval training)
Tunti on koko vartalon tehokas ja monipuolinen harjoitus. Tunnin tavoitteena on kehittää sykekuntoa, lihaskestävyyttä, ketteryyttä ja liikkuvuutta. Liikkeitä tehdään intervallityyppisesti oman kehonpainolla sekä lisäpainoja käyttäen. Rohkeasti kokeilemaan!

HIKIJUMPPA
Hikijumppa on kehoa vahvistava ja lihaskuntoa kehittävä sekä kehonhallintaa(tasapainoilua), joka sopii aloittelijoille sekä myös aktiiviliikkujille. Tunnin tavoitteet on kohentaa lihaskuntoa koko keholle.Ota tunnille mukaan juomapullo ja hikipyyhe ja jumppamatto sekä rento mieli.

ILTAJOOGA 
”Esimodernissa viitekehyksessä jooga oli yleisnimitys Intian uskontojen piirissä syntyneille pelastusopillisille ja maagisille menetelmille, joiden päämääriin ovat kuuluneet esimerkiksi yliluonnolliset voimat, vapautuminen jälleensyntymisen kiertokulusta, kuolemattomuus tai yhteys jumaluuteen”.  (Lähde: Wikipedia)

Iltajoogatunnilla et tarvitse yliluonnollisia voimia, ainoastaan vapauttavat vaatteet, maagisen oman viltin ja alustan sekä yhteyden itseesi. Tule sellaisena kuin olet, tämä tunti sopii kaikille!

INTERVALLI STEP      ti klo 14.30-15.30 Urheilutalo, peilisali
Tunnilla vuorottelevat n.10min jaksoissa sykkeen nosto ja lihaskunto-osuudet, jolloin harjoitetaan sydän- ja verenkiertoelimistöä askeltaen step -laudalle helpoin askelkuvioin, joka samalla toimii ”luuliikuntana”. Lihaskunto-osuuksissa harjoitetaan mm. keskivartalon lihaksia omankehon painolla tai välineillä.
Kuntoasi haastava tunti. Otatko haasteen vastaan? Tervetuloa mukaan! =)

JÄTTIPALLOJUMPPA
Tunti isolla jättipallolla. Ennen tunnin alkua nouda lainattava pallo urheilutalon ala-aulasta, infoa vastapäätä olevasta ONV:n varastosta. Tunneilla keskivartalon liikkeitä, liikkuvuusharjoitteita, voimaa ja notkeutta, tasapainoilua, venyttelyä ja rentoutumista.

KEHONHUOLTO
Tunnin tarkoitus on huoltaa kehoa aktivoiden tukilihaksia, lisätä kehonhallintaa sekä edistää liikkuvuutta monipuolisesti dynaamisilla ja staattisilla venytyksillä. Kehon verenkierto paranee ja aineenvaihdunta edistyy. Tunnin lopussa on hetken rentoutus.

 

KUNTOJUMPPA to klo 14-15 Urheilutalo ohj. Tiitta Kartiovaara
Helppoa ja hauskaa hyvänolon perusjumppaa. Sopii kaikenkuntoisille ja -taitoisille liikkujille.

(IKILIIKE) KUNTOSALIOHJAUS                            ke KLO 12.30-13.30 URHEILUTALO
Mitä vanhemmaksi tulemme, sen enemmän lihaskunnon merkitys kasvaa päivittäisissä toiminnoissamme. Lyhyen alkulämmittelyn jälkeen harjoittelemme kuntosalilaitteissa ja vapailla painoilla yhteisen ohjelman mukaan. Mukana myös tasapainoliikkeitä. Uuden ohjelman alussa (kesto n.6vk) käymme kaikki liiketekniikat läpi. Myös kesken kauden voi tulla mukaan. Ohjaaja paikalla koko ajan. Koko kehon treeni. Tehoihin voit itse vaikuttaa valitsemalla isommat harjoituspainot. Rohkeasti mukaan, niin uudet, kuin vanhatkin kuntosaliharjoittelijat =)

 

KUNTOSALI
Ma, ke ja su urheilutalolla (kuntosali no 2) ohjattu kuntosalivuoro.
Ohjaajan johdolla ensin lämmitellään ja sen jälkeen harjoitellaan monipuolisesti koko kroppaa yhteisellä ohjelmalla. Haasta itsesi painoja lisäämällä ja oikealla tekniikalla! Lopuksi venytykset.
 

LATINOLADYT
Letkeä kuntojumppatyylinen tunti latinomusiikin tahdissa. Tule pyörittelemään lantiota ja ravistelemaan itsesi vireäksi ja vetreäksi. Tehdään kiinteyttäviä lihaskuntoliikkeitä ja venytellään rauhassa. Hauskalla tunnilla hymyilet myös kasvolihakset kuntoon - sopii aloittelijoillekin.

LAVIS-lavatanssijumppa
LAVIS-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta omat tähtihetkensä.

 

 

LIIKKUVUUS 15 V ->
Liikkuvuus tunnilla parannat liikkuvuuttasi, samalla vahvistaen kehoasi. Tunnilla pysytään liikkeessä esimerkiksi erilaisin eläinliikkumistyylein. Tunti toimii hyvin myös lämmittelynä kovempaa treeniä varten. Tunti soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa liikuntasuorituksiaan liikkuvuuden paranemisen kautta. 

ONVLIVE
Tunti kuvataan ja lähetetään jäsenille zoom-ohjelman kautta. Lisäohjeita zoomin käytöstä löytyy seuran nettisivuilta kohasta Ryhmäliikunta -> Etäohjeet. Kesän livetunteja ovat ma klo 11-11.45 AAMUJOOGA ja to klo 19-19.45 ILTAJOOGA tunnit. Lähetämme kerran viikossa kesäkauden osallistujille sähköpostitse jäsentiedotteen jossa tulevan viikon livetunneille linkit.
HOX! Syyskaudella ilmoittaudu Syyskauden ilmoittautumisen lisäksi ONVLIVE -ryhmään näin saat jatkossa sähköpostiisi linkkipostia. Syksyllä ma 11-11.45 IHANA AAMU JA to 19-19.45 ILTAJOOGA.

PUISTOJUMPPA
Tunti sopii jokaiselle helposta ja tehokkaasta jumpasta pitävälle, niin naiselle kuin miehellekin, ikään katsomatta. Tunti sisältää helppoa, sykettä nostavaa aerobista lämmittelyä sekä monipuolista lihaskuntoharjoittelua oman kehon painolla. Lopuksi lyhyet palauttavat venyttelyt. Osa liikkeistä tehdään maassa, joten halutessasi voit ottaa alustan mukaan.

 

PUMPPI
Helppo mutta tehokas lihaskuntotunti, jossa käydään kattavasti kehon lihaksisto läpi ilman askellusta ja hyppyjä. Tunnilla käytetään käsipainoja ja voimatankoja tehostamaan liikkeitä ja kehittämään sekä lihaskestävyyttä että  -voimaa. Tunti sopii mainiosti kaikille; niin naisille kuin miehille & vasta-alkajasta tehotreenaajaan sillä harjoitusta säädellään irtopainoin (ja tarvittaessa painot voi jättää kokonaan pois)!

 

SAMBIC
Vauhdikasta tanssiliikuntaa brasilialaisilla tansseilla (samba-reggae, axé-tanssit ja brasilialainen samba) Kaikille sopivalla tunnilla  kohotamme kuntoa ja lisäämme vartalon liikkuvuutta ihanilla brasilialaisilla rytmeillä.
Pehmeät reggaen liikkeet poistavat selän, hartiaseudun ja rintarangan jäykkyyttä ja samba pistää puolestaan lantioon liikettä! Myös ryhti ja lihaskunto paranevat! Selkeät askelkuviot perinteisin tai trendikkäin lisukkein. Rentoa, hauskaa ja hikistä sekä aitoa brassifiilistä! 

SENIORI KAHVAKUULA            MA 14.30-15.30
Tervetuloa uudet ja vanhat kahvakuulailijat koko kehon harjoituksiin! Lyhyen alkulämmittelyn jälkeen teemme kahvakuulaliikkeitä 3-4 liikkeen sarjoissa, 3 kierrosta, 40-45 sekuntia/liike, 15-20 sekunnin palautuksella. Ohjaaja ohjaa liikkeet aina ennen uutta sarjaa ja korjaa yleisesti tarvittaessa. Kahvakuulailu harjoittaa koko kehoa, mutta erityisesti takareisiä, pakaroita ja alaselkää. Lopussa lyhyet venytykset!
Seuralta lainattavissa kahvakuulat 4, 6, 8, 10, 12kg kuulat.

SYKELATINO  kesätunti
Tällä tunnilla pääset tutustumaan lattareiden maailmaan. Tunnilla tanssitaan mm. Salsaa, reggaetonia, bachataa, sambaa ja monia muita vauhdikkaita lattareita. Tunnilla tehdään jokaiseen tanssiin yksinkertainen koreografia, jonka avulla pääsee tutustumaan tanssilajeihin.

Tunnilla pääset nautiskelemaan ihanista lattarirytmeistä, samalla kun sykkeet saadaan mukavasti nousemaan.

TASAPAINOINEN KEHO JA MIELI
Tällä tunnilla rauhoitat sekä mielesi että kehosi. Hierojan tarkalla näppituntumalla valitut liikkeet tasapainottavat kehomme tyypillisimpiä lihasepätasapainotiloja. Luontaisesti kiristäviä lihasryhmiä venytellään ja löystyviä lihasryhmiä vahvistetaan. Tunti sisältää sekä dynaamisia, että pitkäkestoisempia venytysliikkeitä ja se sopii viikkottaiseksi palauttavaksi treeniksi kaikenikäisillie naisille ja miehille.  

TEHOTREENI
Tunnilla haastetaan sekä aerobista kuntoa että lihaskuntoa. Nimensä mukaan tehokas ja hikinen treeni, jossa pyritään kehittämään monipuolisesti eri lihasryhmiä. Sisältää jonkun verran hyppyjä, mutta myös vaihtoehtoliikkeitä löytyy! Alkulämmittely sekä loppuverryttely kuuluvat tuntiin. Tunnin aikana käytetään eri välineitä (esim. käsipainoja, tankoa jne.) tukemaan treeniä ja lisäämään haastetta.

TEHO-TEEMAT
(intervalliharjoitus): Tunti sisältää kolme erilaista intervalliharjoitusta, jotka vaihtuvat vuoroviikottain. Teemoilla; HIIT, Hyrrä-harjoitus & Supersarjat saadaan eripituisilla intervalleilla lisätehoa tekemiseen ja näin myös tuloksiin. Nopeus, voima, ketteryys ja kestävyys koetukselle ja kunto kasvaa! Tunti sopii kaikille sillä liikkeille annetaan sekä hypyttömät low- ja vaativammat high-versiot.

 

TOIMINNALLINEN KAHVAKUULA
Toiminnallinen kahvakuula sisältää kuulailua ja toiminnallisia liikkeitä kehon painolla ja erilaisilla välineillä. Monipuolinen harjoittelu, joka kehittää voimaa, nopeutta, liikkuvuutta, kestävyyttä ja ketteryyttä.

 

TOIMINNALLINEN ULKOTREENI
Tehokas treeni sinulle, joka et pelkää hikeä ja korkeaa sykettä. Tämä on kokonaisvaltaisesti kuormittava tehotunti, jossa monipuoliset liikkeet tehdään omaan tahtiin raittiissa ulkoilmassa. Käytämme omaa kehoa ja kahvakuulaa tunnilla. Ota oma kuula mukaan. Kuulia löytyy myös paikan päällä. Mikäli lainaat seuran kahvakuulaa huolehdi itse kuulan puhtaudesta.  Tule haastamaan itsesi!

VAHVAT JALAT & TIUKKA KORSETTI
Puolen tunnin tehotreeni keskivartalon ja jalkojen sekä pakaroiden lihaksille. Vahvistetaan korsettialueen vatsaa, selkää ja kylkiä tasapaino- ja voimaliikkeiden kautta niin oman kehonpainoa kuin lisävälineitä käyttäen. Tunti sopii kaikille sillä vaativiin tai hypyllisiin liikkeisiin tarjotaan kevyemmät ja hypyttömät vaihtoehdot. Korsetti & jalat kuntoon niin säilyy tasapaino tulevan talven liukkaissa keleissä!

VALIOVOIMISTELU
Aikuisten naisten esiintyvä jatkotason ryhmä, tanssillista voimistelua ja tanssia.

VENYTYS-/SYVÄJUMPPA
Tunti on Pilates-henkinen. Tunnilla venytellään tiukkoja paikkoja ja syväjumpataan heikkoja paikkoja vahvistaen. Varma tunti pysäyttämään kiireen ja hyvä hetki keskittyä vain itseesi. Tunti sopii hyvin sekä miehille että naisille. Näistä tunneista selkä kiittää osallistujaa.

VENYTYS/RENTOUTUS
Tunnilla huolletaan kehoa erilaisin venytyksin, rullauksin ja avaavin liikkein. Liikkeet auttavat palautumaan rasituksesta, lisäämään liikkuvuutta sekä parantamaan kehonhallintaa. Tunti sisältää dynaamisia ja staattisia venytyksiä sekä loppurentoutuksen.

VATSA-PEPPU-REISI
Vatsa-peppu-reisi tunnilla intensiteetti vaihtelee ja välillä syke saa nousta reilustikin. Painotetaan liikkeissä jalkojen ja keskivartalon lihaksia mutta myös koko muu kroppa pääsee tunnin aikana töihin. Tunti saattaa sisältää hyppyjä sekä liikkeitä saatetaan tehostaa erilaisilla painoilla mutta liikkeitä pystyy tietenkin tarvittaessa muokkaamaan itselleen sopiviksi. Lopussa lyhyt venyttelyosuus. Tunnin jälkeen kroppa ja mieli kiittää!
 

YOGA FLOW kesätunti
Mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa ja hallintaa lisäävä harjoitus. Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikekuvioksi. Asentojen ylläpitäminen vaatii lihastyötä sekä syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät. Tunnin lopussa rentoudutaan äänimaljojen sointuun.  
 
 

ZUMBA
Zumba® on helppo, hauska ja mukaansatempaava fitnesstanssitunti, jonka kantavana ajatuksena on liikkeiden helppous ja liikunnan ilo. Tunti yhdistelee eri tanssilajeja ja musiikkigenrejä latinalaisesta kansainvälisiin rytmeihin. Tunnilla tanssitaan rennolla fiiliksellä koko kroppa liikkeelle, hiki pintaan ja hymy huulille. 

30 MIN HAASTE -TUNTI
Puolen tunnin sykepainotteinen, oman kehonpainolla tehtävä harjoitus, jossa joka minuutille on oma liikkeensä. Alkulämmittelyä, varsinaisia taukoja tai loppuvenytyksiä ei tähän puolituntiseen kuulu vaan jokainen säätelee itse tehoja ja ottaa omia taukoja tarpeen tullen. Äärimmäisen tehokas koko kehon haaste, jossa puoli tuntia treeniä takuuvarmasti riittää!

ÄIDIT KUNTOON
Jumppaan voit tulla yhdessä 3kk-2v lapsen kanssa. Kurssi on suunniteltu vahvistamaan äidin kehoa sekä lisäämään äidin ja lapsen vuorovaikutusta. Tunnilla tehdään monipuolisesti erilaisia koko kehon lihaskuntoharjoitteita ja huolletaan kehoa. Lapsi on mukana liikkeissä. Sisältää myös liikunnallisia leikkejä/loruttelua lapsen kanssa. Ilmoittaudu ilmoittautumisohjelman kautta ÄIDIT KUNTOON -ryhmään. Yhteismaksu äidistä ja lapsesta 95 euroa + kerran vuodessa maksettava jäsenmaksu 10 euroa.