Lisätietoa tunneista

AAMULATINO
Herätellään keho ja mieli uuteen päivään ihanien lattarirytmien parissa. Tunti koostuu helpohkoista tanssiaskelista ja ylhäällä seisten tehtävistä tehokkaista lihaskuntoliikkeista. Ravistellaan hartioista jumit liikkeelle ja avataan kroppaa tanssin avulla. Tunti päätetään palauttaviin venytyksiin, jolloin olet energisenä valmis vastaanottamaan päivän haasteet.

ASAHI   kesällä Asahia ke klo 11-12 kehonhuoltotunnilla
Suomalaisten asiantuntijoiden kehittelemä terveysliikuntamuoto, jossa yhdistyvät sekä itämaisen että länsimaisen terveysliikunnan parhaat perinteet. Asahi on fysioterapian kaltainen liikuntamuoto, jossa on myös liikunnallisia elementtejä. Liikkeet on suunniteltu niin selkeiksi ja yksinkertaisiksi, että lähes jokainen pystyy niitä toteuttamaan jo ensimmäisillä harjoituskerralla. Liikkeet tehdään rauhallisen hengityksen tahdissa. Koko keho on mukana yksittäisessä liikkeessä - kehon liikunta koordinoituu harmoniseksi. Niska-hartiaseutua lähinnä rentoutetaan. Selkä kuntoutuu ja jalat vahvistuvat. Tasapainoa ja asentoergonomiaa harjoitetaan. Mieli on mukana harjoituksessa, esim. mielikuvien avulla. Erikoisvarusteita ei tarvita.

DANCEMIX 
Monipuolinen tanssitunti, jossa pääset nauttimaan musiikista ja tanssin huumasta. Tunti sopii kaikentasoisille tanssijoille. Eri tanssityylejä laidasta laitaan. Hauskanpito tärkeintä, hiki tulee huomaamatta!

ILTAJOOGA 
”Esimodernissa viitekehyksessä jooga oli yleisnimitys Intian uskontojen piirissä syntyneille pelastusopillisille ja maagisille menetelmille, joiden päämääriin ovat kuuluneet esimerkiksi yliluonnolliset voimat, vapautuminen jälleensyntymisen kiertokulusta, kuolemattomuus tai yhteys jumaluuteen”.  (Lähde: Wikipedia)

Iltajoogatunnilla et tarvitse yliluonnollisia voimia, ainoastaan vapauttavat vaatteet, maagisen oman viltin ja alustan sekä yhteyden itseesi. Tule sellaisena kuin olet, tämä tunti sopii kaikille!

KEHONHUOLTO
Tunnin tarkoitus on huoltaa kehoa aktivoiden tukilihaksia, lisätä kehonhallintaa sekä edistää liikkuvuutta monipuolisesti dynaamisilla ja staattisilla venytyksillä. Kehon verenkierto paranee ja aineenvaihdunta edistyy. Tunnin lopussa on hetken rentoutus.

 

KUNTOJUMPPA to klo 14-15 Urheilutalo ohj. Tiitta Kartiovaara
Helppoa ja hauskaa hyvänolon perusjumppaa. Sopii kaikenkuntoisille ja -taitoisille liikkujille.

LATINOLADYT
Letkeä kuntojumppatyylinen tunti latinomusiikin tahdissa. Tule pyörittelemään lantiota ja ravistelemaan itsesi vireäksi ja vetreäksi. Tehdään kiinteyttäviä lihaskuntoliikkeitä ja venytellään rauhassa. Hauskalla tunnilla hymyilet myös kasvolihakset kuntoon - sopii aloittelijoillekin.

LAVIS-lavatanssijumppa
LAVIS-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta omat tähtihetkensä.

 

 

ONVLIVE
Tunti kuvataan ja lähetetään jäsenille zoom-ohjelman kautta. Lisäohjeita zoomin käytöstä löytyy seuran nettisivuilta kohasta Ryhmäliikunta -> Etäohjeet. Kesän livetunteja ovat ma klo 10-10.45 AAMUJOOGA ja to klo 19-19.45 ILTAJOOGA tunnit. Lähetämme kerran viikossa kesäkauden osallistujille sähköpostitse jäsentiedotteen jossa tulevan viikon livetunneille linkit.

PUISTOJUMPPA
Tunti sopii jokaiselle helposta ja tehokkaasta jumpasta pitävälle, niin naiselle kuin miehellekin, ikään katsomatta. Tunti sisältää helppoa, sykettä nostavaa aerobista lämmittelyä sekä monipuolista lihaskuntoharjoittelua oman kehon painolla. Lopuksi lyhyet palauttavat venyttelyt. Osa liikkeistä tehdään maassa, joten halutessasi voit ottaa alustan mukaan.

 

PUMPPI
Helppo mutta tehokas lihaskuntotunti, jossa käydään kattavasti kehon lihaksisto läpi ilman askellusta ja hyppyjä. Tunnilla käytetään käsipainoja ja voimatankoja tehostamaan liikkeitä ja kehittämään sekä lihaskestävyyttä että  -voimaa. Tunti sopii mainiosti kaikille; niin naisille kuin miehille & vasta-alkajasta tehotreenaajaan sillä harjoitusta säädellään irtopainoin (ja tarvittaessa painot voi jättää kokonaan pois)!

 

SAMBIC
Vauhdikasta tanssiliikuntaa brasilialaisilla tansseilla (samba-reggae, axé-tanssit ja brasilialainen samba) Kaikille sopivalla tunnilla  kohotamme kuntoa ja lisäämme vartalon liikkuvuutta ihanilla brasilialaisilla rytmeillä.
Pehmeät reggaen liikkeet poistavat selän, hartiaseudun ja rintarangan jäykkyyttä ja samba pistää puolestaan lantioon liikettä! Myös ryhti ja lihaskunto paranevat! Selkeät askelkuviot perinteisin tai trendikkäin lisukkein. Rentoa, hauskaa ja hikistä sekä aitoa brassifiilistä!  
 
 

SYKELATINO
Tällä tunnilla pääset tutustumaan lattareiden maailmaan. Tunnilla tanssitaan mm. Salsaa, reggaetonia, bachataa, sambaa ja monia muita vauhdikkaita lattareita. Tunnilla tehdään jokaiseen tanssiin yksinkertainen koreografia, jonka avulla pääsee tutustumaan tanssilajeihin.

Tunnilla pääset nautiskelemaan ihanista lattarirytmeistä, samalla kun sykkeet saadaan mukavasti nousemaan.

TEHOTREENI
Tunnilla haastetaan sekä aerobista kuntoa että lihaskuntoa. Nimensä mukaan tehokas ja hikinen treeni, jossa pyritään kehittämään monipuolisesti eri lihasryhmiä. Sisältää jonkun verran hyppyjä, mutta myös vaihtoehtoliikkeitä löytyy! Alkulämmittely sekä loppuverryttely kuuluvat tuntiin. Tunnin aikana käytetään eri välineitä (esim. käsipainoja, tankoa jne.) tukemaan treeniä ja lisäämään haastetta.

TEHO-TEEMAT
(intervalliharjoitus): Tunti sisältää kolme erilaista intervalliharjoitusta, jotka vaihtuvat vuoroviikottain. Teemoilla; HIIT, Hyrrä-harjoitus & Supersarjat saadaan eripituisilla intervalleilla lisätehoa tekemiseen ja näin myös tuloksiin. Nopeus, voima, ketteryys ja kestävyys koetukselle ja kunto kasvaa! Tunti sopii kaikille sillä liikkeille annetaan sekä hypyttömät low- ja vaativammat high-versiot.

 

TOIMINNALLINEN ULKOTREENI
Tehokas treeni sinulle, joka et pelkää hikeä ja korkeaa sykettä. Tämä on kokonaisvaltaisesti kuormittava tehotunti, jossa monipuoliset liikkeet tehdään omaan tahtiin raittiissa ulkoilmassa. Käytämme omaa kehoa ja kahvakuulaa tunnilla. Ota oma kuula mukaan. Kuulia löytyy myös paikan päällä. Mikäli lainaat seuran kahvakuulaa huolehdi itse kuulan puhtaudesta.  Tule haastamaan itsesi!

VALIOVOIMISTELU
Aikuisten naisten esiintyvä jatkotason ryhmä, tanssillista voimistelua ja tanssia.

VENYTYS-/SYVÄJUMPPA
Tunti on Pilates-henkinen. Tunnilla venytellään tiukkoja paikkoja ja syväjumpataan heikkoja paikkoja vahvistaen. Varma tunti pysäyttämään kiireen ja hyvä hetki keskittyä vain itseesi. Tunti sopii hyvin sekä miehille että naisille. Näistä tunneista selkä kiittää osallistujaa.

VENYTYS/RENTOUTUS
Tunnilla huolletaan kehoa erilaisin venytyksin, rullauksin ja avaavin liikkein. Liikkeet auttavat palautumaan rasituksesta, lisäämään liikkuvuutta sekä parantamaan kehonhallintaa. Tunti sisältää dynaamisia ja staattisia venytyksiä sekä loppurentoutuksen.

VATSA-PEPPU-REISI
Vatsa-peppu-reisi tunnilla intensiteetti vaihtelee ja välillä syke saa nousta reilustikin. Painotetaan liikkeissä jalkojen ja keskivartalon lihaksia mutta myös koko muu kroppa pääsee tunnin aikana töihin. Tunti saattaa sisältää hyppyjä sekä liikkeitä saatetaan tehostaa erilaisilla painoilla mutta liikkeitä pystyy tietenkin tarvittaessa muokkaamaan itselleen sopiviksi. Lopussa lyhyt venyttelyosuus. Tunnin jälkeen kroppa ja mieli kiittää!
 

YOGA FLOW
Mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa ja hallintaa lisäävä harjoitus. Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikekuvioksi. Asentojen ylläpitäminen vaatii lihastyötä sekä syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät. Tunnin lopussa rentoudutaan äänimaljojen sointuun.  
 
 

ZUMBA
Zumba® on helppo, hauska ja mukaansatempaava fitnesstanssitunti, jonka kantavana ajatuksena on liikkeiden helppous ja liikunnan ilo. Tunti yhdistelee eri tanssilajeja ja musiikkigenrejä latinalaisesta kansainvälisiin rytmeihin. Tunnilla tanssitaan rennolla fiiliksellä koko kroppa liikkeelle, hiki pintaan ja hymy huulille. 

30 MIN HAASTE -TUNTI
Puolen tunnin sykepainotteinen, oman kehonpainolla tehtävä harjoitus, jossa joka minuutille on oma liikkeensä. Alkulämmittelyä, varsinaisia taukoja tai loppuvenytyksiä ei tähän puolituntiseen kuulu vaan jokainen säätelee itse tehoja ja ottaa omia taukoja tarpeen tullen. Äärimmäisen tehokas koko kehon haaste, jossa puoli tuntia treeniä takuuvarmasti riittää!